Saturday, April 16, 2011

xtau nak letak tajuk apa

assalamualaikum guys..

hari isnin aku ada paper teori pengajian malaysia. kena study pasal macam2 teori sosiologi antaranyer teori konflik, fungsionalisme, feminisme, pertukaran sosial ngan teori pemodenan. ad 4 soalan yang masuk, tapi kena jawab 2 jer soalan esei dalam masa 1jam 30 minit..amek ko bapak detail aku cerita, dah macam pengawas peperiksaan jer..hee


aku ni jenis yg study mesti menghafal, sebab aku tak reti macam mana nak kembangkan sesuatu idea tu. yap, i know kalau kite menghafal nanti kalau time exam, tak ingat susah kan. aku dah cuba jugak untuk faham sesuatu ayat tu tapi mesti end up dengan hafalan jugak. haha..teruk kan??patotla muka memang tak tersenarai dean list.


struggle gler dak ni jawab exam an..kalau aku, hmmpppphhh..

orang cakap tak baik kalau study hanya untuk exam, sebab nanti bila  interview,dia  akan tanya apa yang kita dapat masa belajar  kat uni dulu. kalau tak boleh jawab, mati la derr..camner nak jadik cikgu.

dan, dan, dan mesti aku pun salah sorang daripadanyer nanti. memang gua ni species yang study untuk exam jer, dah abeh exam nanti, semua buku2, nota2 pun dah tak tau letak mana, entah2 dah bako..muahaha


tadi mak aku telefon, dia cakap dekat sekolah tempat bapak sedara aku mengajar ada kerja kosong. cekgu nyer bersalin so dia tanya aku nak tak ngajar kat situ. hmm, tak tau la camner. kalau nak diikutkan memang la bagus sebab kira advantage bagi aku untuk ngajar budak2 kat sane dulu sebelum praktikal.

tapi masalahnyer aku takot la. dahlah aku ni cun, kalau student2 kat sane mengorat camner??kah3...
bapak la alasan memang cikai punyer.


tengok lah dulu camner nanti..dah la cuti 4 bulan, takkan aku nak duduk umah tanam anggur dan membesarkan badan yang sedia ada besar ni jer tol tak??ngee



wish me luck untuk exam ni  aw, dan aku pun doakan semoga korang2 semua yang bakal menghadapi ujian/exam tak kira ujian ape pun, ujian memandu ker, ujian nek pngkat ker semoga berjaye. semoga Allah memberikan kefahaman serta dipermudahkan urusan kita bila menjawab soalan nanti. Amin

No comments:

Post a Comment