Thursday, April 7, 2011

tidur boleh kurus???weee

Berdasarkan satu penyelidikan yang pernah dijalankan di Amerika Syarikat, didapati individu yang mengalami masalah kegemukan, berkemungkinan ia adalah disebabkan oleh masalah kurang tidur. Menurut pendapat dan kajian seorang ahli fizik dari Universiti Northwestern, Fred Turek, diet serta senaman yang bersungguh-sungguh tetap tidak akan membuahkan hasil jika kualiti tidur individu berkenaan berada pada tahap tidak memberangsangkan.

sila pergi ke link berikut untuk fakta selanjutnya
http://anizyn.blogspot.com/2011/01/tidur-boleh-kurus.html#ixzz1Iq9rcYcG


yeay ni yang aku suka ni, rasa nak menari tarian ronggeng jer sekarang..hihi
berita baik bagi species2 yg kuat tido macam aku ni..opssss
oush, rupe-rupenyer ada jugak khasiat tido ni yer
selama ni aku selalu fikir  xder faedah dengan membuat peta asia ni..kah3

tapi3, ada menda yang tak clear dok bermain-main di kepala otak aku ni
kalau tido yang lebih 6 jam idak ker boleh gemuk??
dan juga kalau tido selepas makan, confirm2 akan gemuk kan??
ce citer, ce citer
aku nak tau jugak fakta pasal ni..
kalau buat macam tu pun still maintain kurus, confirm aku tak buat apa dah..
makan tido, makan tido ajer la kojenyer..
shuke3, i loikeeeee
 
hik3

No comments:

Post a Comment