Friday, April 1, 2011

zaman dulu dan sekarang..

assalamualaikum guys.
selalu nyer kan waktu2 macam ni aku dah tido dah, tapi disebabkan lepas maghrib tadi aku dah tido dengan agak lama, maka sekarang ni mata tak mahu tido dah.haizz..jadi dengan adanya waktu senggang seperti ini, haruslah aku manfaatkan dengan kerja-kerja yang berfaedah lagi bermanfaat iaitu dengan menulis blog..hehe..

aku ingatkan nak tulis pasal ceramah yg aku pergi semalam, pasal isu keselamatan dalam negeri, isu I.S.A tapi disebabkan aku malas nak pergi cari bahan dekat internet untuk dikongsi bersama, maka haruslah aku biarkan sahaja hasrat itu berada di awangan sahaja,lagi pun isu2 I.S.A ni isu yang sensitif kot, ada yang berpendapat I.S.A ni patut dimansuhkan sebab macam segala tindakan dalam tu dikatakan tidak releven, tidak adil lagipun dikatakan menyekat hak asasi manusia. ada pulak yang berpendapat I.S.A tu patut dikekalkan sebab dapat mencegah serta menangkap terrorist2 yang ada kat dalam malaysia ni. erm ntahlah, aku langsung tak berminat dengan politik, malas nak ambil tahu, even tak terfikir lansung nak jadik politician.apa nak jadi pun jadilah. i'm natural..wink3..hehehe.(mak ai, panjang nyer aku merepek meraban,kate xnak citer)

ha yang ni barulah cerita yang sebenarnyer.biase la an, org perempuan ni memang suke berpot-pet sikit..hehe

hari ni rasa lega gler3, sebab tadi dah buat presentation yang terakhir, esok plak hantar assignmnet yang terakhir..woowww, lega gler an..tapi yang tak bestnyer lagi 2 minggu kuliah,lepastu terus exam.slalu ada bg study week, sem ni UPSI tak bg study weekk plak.tapi kan kalau UPSI bagi ke tak bagi ke study week tu, sama jer, aku tetap tak baca buku..waka-waka..PEMALAS.

tgk2 aku merepek lagi, ni yang susah bila idea datang ni, memang menaip tak renti2.
pasal presentation tadi kan. aku nak bgtau yang kalau dulu kan time sekolah setiap kali kena  cakap kat depan, aku akan jadik gelabah giler, tangan terketar-ketar, bibir pun sama. macam org PARKINSON jer. yer, sebab dulu aku ni PEMALU..haha. takot la nak kena berdiri depan orang ramai. menda ni jadi sampailah aku dekat matrik. memang gelabah gler kalau ada presentation, rasa nak berhenti jer belajar, nak lari balik rumah jugak time2 present tu,ehhe..

tapi sekarang sejak dah study kat UPSI ni, kira aku dah tak gelabah sangat dah. memang la still gelabah lagi, tapi DAH KURANG.aku dah boleh eye contact dengan student lain, lagi2 dengan student lelaki, siap main2 mata lagi..haha..tetttt..

kos aku kat UPSI ni ada lebih 300 student. untuk kebanyakan kuliah, satu kuliah tu sampai ada seratus student.gler arghh..takot siot. ramai sangat manusia. kita duduk kat depan, orang lain dok tengok plak, tapi takper, nasib baik i cun..weeee..hahaha.. tapikan, time aku ada presentation aku tak pakai selendang pun. kalau hari2 lain tu, dok semangat nak pakai selendang.apesal eh ngan aku ni??

sebab aku tengok orang lain kan, kalau time ada presentation ni, dok pakai lawa2,sebab kita kan akan jadik tumpuan,tu yang pakai lawa2.tapi aku ni species pelik plak. time presentation malas plak nk pakai selendang bagai.hmm..aku pun confuse..hahaha..

k la der, tu jer cerita gua untuk malam yang penuh barakah ini..hehe..
esok2 gua rajin, gua update lagi keyh???hehe..
jangan nakal2, sweeet dream.assalamualaikum

argh, tiba2 rasa mengantok la plak..hehe

No comments:

Post a Comment