Wednesday, April 6, 2011

macam2 menda

assalamualaikum

aku menulis entry ni sambil sedang memegang tisu mengelap hingus, dalam keadaan yang kejap2 bersin. aiyak.selalunya aku ni gagah perkasa. kena hujan macam mane pun, jarang sangat nak kena selsema. tapi kali ni terkena plak. dengan saket kepala lagi. tula, cakap besar lagi konon kuat la, takkan saket la.ish3

mengikut pengetahuan aku, kalau kita saket maknanya Allah hapuskan dosa-dosa kecil kita. (kalau salah tolong perbetulkan), jadi kita harus bersyukur bila dapat saket tu sekurang-kurangnya terhapus la jugak dosa-dosa kecil kita kan??dosa-dosa kecil bila dikumpul-kumpul akan menjadi dosa besar..wink2..jadik ustazah kejap..hihi


back to the point. sepanjang 3 hari ni, macam2 menda yang berlaku kat aku ngan kawan2 aku. first day, kitorang kena halau dari rumah ni. aunty which is our owner tiba2 jer cakap ktorang kena carik rumah lain. bapak kurang ajar aunty tu kan, atleast bgtau la awal2. balik jer kelas tengah hari tu, ktorang pun terus ar carik rumah. nasib baik Allah permudahkan urusan dapat la sebijik rumah.
lepas dah settle hal rumah tu, ktorang pun nak balik la rumah an, pastu  ktorang nampak asap berkepul-kepul, maka kami yang berlagak ala2 rescue ni lari pergi kat tempat kejadian. rupa-rupanya kedai laptop kat depan kampus terbakar sebab litar pintas.nasib baik tak teruk dan api tak merebak hingga ke kedai-kedai lain dan tiada yang terkorban dan kami jugak terselamat..hehehe.(ada kena mengena ke azie)hahaa..
 ada gambar bomba jer..hehe..
kat dalam gambar ni ada aim ngan lin..yg tengah cekak pinggang ngan pakai selendang merah tu..
semangat gler diorang..haha..

hari yg kedua pulak ceritanya begini ye rakan2.
pada petang tu hujan turun dengan lebatnya, kami 5 sekawan ada kelas pukul 5. maka, pukul 4 ktorang dah keluar dah sebab kelas kat p.c..kena naik bas.dan bas sejam jer sekali, tu yg kena keluar awal tu. pastu keluar2 jer, tengok jiran2 setaman sedang menjerit-jerit.
dalam hati aku dah cuak dah, 'ek eleh apa hal perempuan2 ni terjerit-jerit, gedik betol'..haha.
ganas gila gua ngumpat. tapi dalam hati jer taw..heheh

rupa-rupanyer an, ada seekor ular sawa duduk kat dalam longkang rumah perempuan2 tadi.
kalau aku pun, bukat setakat jerit, histeria dah agaknyer..kah3.. ular sawa tu besar sebab baru lepas makan mangsanya yang  malang, tapi ular tu pendek jer..
pastu aku ngan laily pun kol la uncle rumah sebelah. uncle tu baik. dia kerja kat tapak pembinaan yg dekat jugak dengan rumah ktorang. lepas kol tu, uncle tu datang dengan serta merta serta datang bersama-sama dengan rakan sekerja dia. dlam beberapa minit jer, uncle and the geng dah berjaya tangkap ular tu. uncle tu cakap nk buat sup,xtau la plak aku..eeee yakkkkk...geli mak nak..

 cuba perhati betul2 dekat dalam longkang tu
nampak tak ular tu??eeeeeee


3rd day pulak which is happen today. cerita nyer ringkas sahaja tapi cukup untuk membuatkan hati aku terbakar seperti kedai yang terbakar tu..huhu
pagi tadi lepas ada kelas dekat p.c pukul 10, ktorang dipaksa pergi seminar dekat library. hari ni aku pakai t-shirt dengan seluar jeans warna hitam yang kaler nyer agak lusuh.
sampai-sampai jer dekat kampus, guard UPSI ni ada buat sport check la plak. pakai t-shirt ngan kasut bertutup memang dah boleh lepas, tapi aku kena panggil jugak oleh pakcik yang garang, dia kata camni "lain kali jangan pakai seluar camni dah".. (+____________________+)..sob3..cuak tol la aku. apa salahnyer pakai seluar season, itupon tak puas hati ker??senget nyer pakcik guard, asyik nak tahan orang jer kerja, time hujung2 sem mesti nak buat sport check. nak mintak duet student la tu..huhu..

lupa plak nk bgtau, aku pakai seluar season tu, sebab seluar slack aku yang warna hitam dah hilang..sob3..dah lama kowt seluar tu aku guna, tak tau camner leh hilang..again, my mistake..huhu



aku pakai macam ni la tadi. tu pun kena tegur..aiyak..
tapi chomel jugak er aku ni..waka-waka..hehehehe


until here my entry 4 today..till then, nite..
nak tido..selsema..huk3




No comments:

Post a Comment