Tuesday, April 12, 2011

slow talk

assalamualaikum


boleh tak kalau aku rasa nak berhenti jer belajar?ceh tetibe jer an. kalau nak kena bunuh dengan mak ayah aku, cuba la cakap camtu depan diorang.haha


sem ni banyak sangat masalah. dengan lecturer lagi, kawan2, hal umah sewa yg tak settle2, dengan masalah diri sendiri lagi yg malas study. arghh, rasa nak menangis plak tetiba..hukhuk


semoga Allah kuatkan semangat aku untuk meneruskan hidup di muka bumi yang penuh berliku ni.
aku pernah terbaca, apabila kita ditimpa musibab jangan mengeluh pada Allah atas kesusahan yang dihadapi, tapi mintalah pada Allah agar kita diberi kesabaran yang kuat seperti Rasulullah s.a.w ketika baginda berhadapan dengan umatnya yang mencaci serta menghina baginda ketika berdakwah. inshaAllah.




tipu la kalau aku kata aku ni kuat sangat, tak pernah mengeluh dengan ujian Allah tapi aku cuba untuk berfikir menda tu secara mendalam balik. Allah uji kita sebab Allah tau kita kuat, kita mampu untuk harungi segala ujian ni kan.




kk, back to the point
ya, i want to talk about slow talk bukan talk show er kawan2..


budak pompuan kalau duduk ramai2 satu rumah, mesti akan timbul masalah. orang ni salah, org tu salah.
ada jer yang tak puas hati dengan perangai orang lain, macam la perangai kita tu elok sangat yer dak?


jadi untuk mengatasi masalah perangai yg tak senonoh ni, better kita buat slow talk. time tu nak cakap lepas pun cakap la. ko nak cakap budak ni jahat ker, bodoh ker, gila ker, sengal ker lantak kau la bedah. janji kau puas hati.


masa kawan2 cakap apa kekurangan diri kita, kena ambik iktibar dan jugak cuba perbaiki kelemahan diri sendiri. orang tegur kita, maknenyer orang tu sayangkan kita. juga bermakna orang tu nak kita berubah untuk kebaikan diri kita jugak. cuba kalau xder orang tegur perangai teruk ko, ko pergilah mana2 pun mesti akan ada yang tak suka. lainlah kalau ko duduk dalam hutan, memang xder la orang nak benci melainkan monyet2, gajah2, harimau, dan yg seangkatan dengannyer.heee








td masa borak2 ngan rumet aku, aku cakap la kat diorang
"kita datang UPSI ni memang kerja nk buat slow talk jer.ngeh3


untuk sem ni jer dah 4 kali buat slow talk. aku pun dah naik runsing..haizz
hopefully lepas ni dah settle ar semua.
tak suka ar gaduh2, dah la nak duduk sini lama lagi.
kalau lepas ni tak jumpa2 dah, xper la jugak ko nak pendam perasaan sampai mati pun..






erm, pasal ustaz yang aku suka tu an, dengar cerita dia dah ader awek.huk2
heart broken aku arini..


kawan2 aku cakap, lelaki2 yg aku suka mesti dah berpunya.
hahaha..
xder jodoh la tu

No comments:

Post a Comment