Sunday, April 10, 2011

L.O.V.E

assalamualaikum bloggers..

hari ni dah hari ahad kan, kejap jer masa berlalu. rasanyer macam baru jer aku daftar masuk sem 4 kat UPSI ni.
tup2, dah nak dekat abeh sem pun. next week dah exam.

study walau sebesar zarah  pun tak lagi. selamba badak jer aku ni, dok relax2 on9, update belog lagi. apa la  nak jadi ngan aku ni, perangai bapak la tak senonoh. bajet konon IQ kaw tu tinggi, tak setudy pun takper, tapi dapat result gempaq. oh, pelishhh..dah la kau tu bangang seperti cow.
mak ai kasar nyer ayat, sentap ati mak nak..(+________________________________+)


back to the point, di pagi ahad yang indah lagi ceria ni aku nak update sikit pasal cinta. ye2 aku tau aku bukan dr. fadzilah kamsah, apatah lagi ustazah siti nor bahyah pakar motivasi tu.
tapi sekurang-kurangya bagi la aku can untuk berlagak seperti mereka. mana tau some day, ha terpacak aku keluar kat tv. pakar motivasi cintan cek eton.korang jangan terkejut beruk pulak time tu. masa tu baru la korang nak ngaku sedara la, kawan la, bakal adik ipar la, bakal kakak ipar la..kah3.berangan itu perlu ye kawan2..

erm, semalam an tetiba jer rumet aku yang suka nangis ni cakap menda cepumas kat aku. dia  cakap

"azie, aku kesian la kat ko, yerla aku selalu keluar dating ngan ehem2, tinggalkan ko sorang2. aku nak carikan ko pakwe, bila aku kenalkan ko dengan someone, ko pulak yang xnak. asyik jual mahal jer, malu la apa la. lepastu merengek-rengek pulak suruh carikan pakwe, kate sunyi la ape menda la"

oushhh, laily ni. sajer la tu nak buat aku touching, sajer la tu nak suruh aku carik pakwe cepat2 supaya aku tak sunyi..hehe. fine, aku admit. memang kadang2 kita akan rasa sunyi, kadang2 rasa jeles bila tengok kawan2 ada pakwe, jeles tengok diorang bermanja bagai an. tapi perasaan macam tu cuma datang kejap jer kat aku. mungkin sebab dah lama aku tak couple kowt. dah terbiasa dengan hidup yang ala kadar ni, dah terbiasa tak main2 sms, dah terbiasa dengan takder orang nak caring pasal aku.sadis nyer ayat..hehe



bagi aku jodoh pertemuan semua kuasa Allah. tak guna aku duk melilau sini sane mencari cinta, akhirnya dia bukan jodoh kita. aku taknak nanti aku kecewa sebab aku tau bertapa sakitnya putus cinta. aku taknak menangis tiap malam nanti sebab asyik terfikirkan dia, aku juga taknak frust sambil tertonggeng-tonggeng nanti sampaikan semua kerja yang aku buat tak menjadi. ehem3, cakap cam berpengalaman jer..weee

apa yang aku pasti,
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.
biarlah kalau boleh biar perasaan cinta tu datang sendiri dalam hidup aku. biar nanti cinta tu tulus suci dan sejati hingga kekal sampai syurga. ish, cam tak kena plak aku tulis ayat jiwang camni.heee


It doesn’t take a reason to love someone, but it does to like someone. You don’t love someone because you want to, you love someone because you are destined too. It’s because you fall in Love with them, that you then try to find a reason, but you always come up with the answer, No reason!

sekarang ni aku pun tak berapa pasti dengan perasaan aku. tapi biarlah aku dedahkan sikit er.
aku ada ternampak dengan seorang mamat ni, first time aku nampak dia masa semester 1 lagi kat UPSI ni, terus aku jatuh cinte. ehem, konon love at the first side la ni. lepastu kalau aku jumpa dia lagi jer, mesti aku akan rasa heaven gler. memang senyum jer sepanjang ari.

baru2 ni plak aku nampak dia lagi, lepas tu balik jer bilik aku dok gebang ngan rumet aku, lepas tu rumet aku cakap dia kenal ngan mamat ni. mamat ni budak pendidikan islam, maknenyer bakal ustaz. ah, sudah. buat aku rasa tak layak jer ngan dia. aku ada check family backgorund dia kat FACEBOOK dan aku tengok adek beradik dia pun semuanyer macam dia jugak.

memang mustahil la kalau aku nak pergi confess feeling aku kat dia. takot arghh. takot nanti kene reject. nanti dia nak bakal ustazah jugak jadi someone special. erm (+____+)
adakah aku tidak mempunyai harapan untuk bersama ngan die??hmm..biarlah dulu an, kalau dah jodoh tak ke mana. think positive.hehe..

aku tak add pun lagi facebook die. tak tau la kenapa. padehal selama ni sebok sangat nak carik facebook die.

 sopan tak??kalau aku pakai camni, bakal ustaz tu nak terima aku tak eh??ehee..
tapi hipokrit.aku memang tak pakai jubah ni melainkan function aritu jer..
jubah ni pun pinjaman jer

yiq, aku, laily..ehhee

4 comments:

  1. hahaha.lucu la ko azie..bajet citer kat aku xsuka sape2.kat blog dah ngaku..kantoi..
    sampai ati x citer kat aku (T_________________T)

    ReplyDelete
  2. hak2..alamak kantoi.ustaz tu cute gler argh fizah. bikin i tergode jer

    ReplyDelete
  3. perghh,mana x kantoi..ooo,dgn I x nak citer.x mo kawan (T_T)

    ReplyDelete
  4. haha..ala aku x citer kat sape2 pun. kwn2 upsi aku jer yg tau..huhu..nnt kte outing aku citer eh. ingat senang ker nak jadik stalker ni???hehe

    ReplyDelete