Saturday, December 17, 2011

menjadi puteri bunian dalam hutan UPSI

as-salam guys

ha di entry kali ni,kita akan sambung balik cerita pasal kelas pergerakan kreatif teater yang aku dok gembar-gemburkan itu hari..biase la beb, cerita mesti kencang muahaha.

tapi an ape ke pulak kaitannye dengan puteri tu eh?hehe
ok2, kaitannyer macam ni er tuan-tuan dan puan-puan.ehem, ambil nafas kejap

untuk esaimen yang pertama kami dikehendaki membentuk koreografi sendiri which is tema semua kena fikir sendiri nak buat apa. Kemudian, setelah difir-fikir, ditimang-timang dan di belek-belek maka kami buat keputusan nak buat tema "HEALING " yang bermaksud penyembuhan. ok, aku tau korang semua bijak dah tau apa maksud healing.ngee

baik, kte sambung cerita wokey..kumpulan kami terdiri daripada Wawan aka bomoh daripada jawa, Tyqo, Lynn dan Lan sebagai budak yang kena sampuk dan Aku, Laily, Aim, Leya, Aini dan Dila sebagai puteri yang cantik lagi menawan..muahaha

jalan cerita nyer pulak mengisahkan 3 orang budak yang masuk ke dalam hutan di mana tempat tu sebenarnya merupakan kawasan beradu bagi puteri-puteri. apabila budak bertiga yang degil tu masuk jer kawasan tu, mereka pun macam terkena la sumpahan dan rasuk. Untuk menyembuhkan budak tu, maka bomoh pun menyeru la tuan puteri itu tadi. maka setelah menjalankan bebrapa proses penyembuhan, last sekali budak2 yang degil tu pun sembuh lah. see, happy ending.

sambungan

koreografi ni mesti dilakukan dalam masa 15 minit, maka, sepanjang tempoh waktu tu adalah beberapa pergerakan yang nak kata kreatif pun macam x sampai hati jer.ngeee.maka, aku klasifikasikan sebagai BOLEH laaaaaaaa erk.wahaha

untuk menjayakan persembahan ni, ktorang 1 kumpulan korbankan cuti masa cuti deepavali hari tu. sepanjang semiggu cuti, kami praktis.wee..walaupun hasilnya macam kurang memberansangkan, tapi kami tetap puas hati sebab masing-masing 1 kumpulan dah bagi komitmen yang tidak berbelah bahagi. caya lah korang..

videonyer ada dekat kawan. nanti aku akan upload dekat sini. ha korang nilai lah sendiri kreatif ke tak kreatif kami ni.hehe..

buat sementara waktu ni, aku jamukan mata korang dengan gambar2 kami satu kumpulan masa persembahan "healing" itu hari. so enjoy our pic k.


wawan si bomoh

   

aim and alya

 3 orang puteri yg chantek..hee

 walawey, ni la ahli kumpulan "healing"
best siot kerja ngan korang..haha

ok tu jer yg aku nak cerita..pasni aku sambung pulak cerita pasal aprisiasi teater eh.yang tu esaiment ke2 ktorang.hee..nantikan kemunculannya k.

bye2..

No comments:

Post a Comment