Wednesday, December 28, 2011

Beyond The Square- Street Performance

as-salam guys.
ye, tora  azie datang lagi..

kali ni pulak saya akan menceritakan kepada peminat, rakan dan taulan, pakcik dan makcik, yang hensem dan tampan, yang cantik dan jelita mengenai assignment last pergerakan kreatif teater yang bertajuk beyond the square. ha tengok tajuk pun dah gempak kan, belum lagi isi-isi nyer. gua akan pastikan air liur lu orang meleleh beb melihat hasil tangan gua.heh
ok merepek

untuk assingment ni pulak kan, kami budak-budak pergerakan kreatif teater dikehendaki membuat satu bentuk persembahan jalanan berdasarkan cerita-cerita rakyat zaman dahulu kala. persembahan ni lebih kepada lakonan namun diselitkan juga dengan beberapa pergerakan kreatif. erm, baru lah nampak sikit an yg kami ni budak kreatif.

macam biasa la guys, nak buat pergerakan dan lakonan ni bukan main hentam jer tau. kami ada lah aplikasikan sikit beberapa pergerakan profesional antaranya gerak indah, laban lokomor dan bukan lokomotor, ruang persekitaran, kualiti pergerakan serta pergerakan tersebut haruslah bermain aras iaitu aras bawah, tengah dan tinggi supaya persembahan tersebut lebih nampak cantik,menarik, tertarik kau memang daboom..ngee

ce korang teka, aku bawak watak ape?hah ape?, puteri gunung ledang?..ish korang ni aku tau la aku memang sesuai ngan watak2 puteri ni, tapi jangan la tunjuk sangat..malu cek..ok syok sendiri..

untuk persembahan ni sebenarnya aku pegang watak Bawang Puteh.hihi..kawan-kawan aku yang lain pegang watak Bawang Merah, Mak Kundur, Nenek Kebayan, Mak Tanggang, Pak Pandir, Mak Andeh, Pak Kaduk, Dang Anum, Hang Tuah, Hang Jebat,Majnun Tun Fatimah dan beberapa watak lain lagi yang tidak dapat saya sebutkan di sini atas sebab kelupaan. heh..

sepanjang street performance ni kan, kami tidak dibenarkan berinteraksi dengan penonton. kalau mereka nak ambik gambar ke, bersembang ke lantak la. jangan dihiraukan. kami kena fokus terhadap persembahan ni. baru lah dikatakan street performance..well, profesional lah katakan.hek2. apa-apa pun kami sangat enjoy dengan persembahan ni. rasa macam nak buat lagi. yerla, sebab ada pakwe hamsem tangkap gambar sekali.
oh baru aku perasan, ramai jugak lelaki-lelaki ganteng kat UPSI ni. ku kira sudah pupus..hehe..ok aku merepek lagi.

aku upload beberapa gambar untuk tatapan mata korang. so enjoy k. kalau tak enjoy pun, bawak-bawak la enjoy tau,ak paksa.haha


       tara, saya lah bawang puteh                                          yang seblah kanan tu bawang merah
        pembuli bawang merah                                               masa aku buli2 dia, dia selalu cakap                        
         garang x?hik2                                                           "puteh, kenapa kau suka khianat aku"ngee
                                                                                              yang seblah kanan tu dang anum      
                                                                                               ngidam nak makan buah nangka.haha

 this is majnun.
senang je keje die, dok petik gitar..untung lah kau kuyie.





yang baju pink buat gaya sengal tu Tun Fatimah                yang baju hitam sebagai ahli sihir dan sebelah                         
                                                                                                  adalah Mak Kundur- mak kepada Si 
                                                                                                                 Bawang Puteh        



ok setakat tu sahaja bebelan cek eton. ada masa saya upload lagi wokey

p/s: sekarang ni kan dah masuk study week, ate kome tak reti2 ke nak study?dok ngadap facebook jerk. apa nak jadi lah budak-budak zaman sekarang ni kan. tambah2 budak yang tengah taip ni.heh

No comments:

Post a Comment