Friday, March 18, 2011

hari memasak sedunia..

wink3..i dah siap wat assignmnet u allllzzz..(alamak cam gedik plak)..hehe
actually tok minggu ni kre dah rase lega sikit la sebab assignmnet individu dh siap and dh hantar tadi..rase cam, ah heaven gilerr..

pastu biler dah siap jer submit assignmnet tadi, balik tu terus jer memasak..tp cam biase la an,aku tak memasak punn.aku cume masak nasi jerr. ntah la wei, tahun bler aku nk pandai memasak ni. yang aku betol3 reti masak an, cume ikan sardin, goreng telur, masak nasi jerr..ha yg tu aku expert..lagi2, aku pandai bancuh air aw, kawan aku ckp air yg aku bancuh sedap..muahahhaa..gua dah rase bangge ni..at least ada jugak la yg aku reti hehe..

pastu an petang td plak, ktorang masak karipap plak..ha kalau karipap ni i pandai sikit, pandai pintal..jangan tak tau, i pandai pintal u alllszzz..ah lagi sekali rase cam nak bangge plak..hehehe..
 aku rase an kalau aku tunjuk kat mak mentua aku, mesti die rase sejuk jer hati..menantu aku pandai buat karipap rupenyer, canthek jerr..
pastu aku siap imagine agy, mak mentua aku cakap "dah la lawa, sopan santun, lemah lembut, pandai buat karipap pulak tu"kah3, statement cam rase nak penampar jer kan??serius perasan giler..muahaha..
fine, i admit..aku memang tak lawa, sopan santun ngan lemah lembut tu alamak cam jauh la sekali, pandai buat karipap tu, cume pandai pintal jer pun..hahahahaha..rase cam nak hentuk jer kepale kat dinding..

ok2, kejap tadi plak ktorang buat jelly marble plak..ataupun lebih dikenali sebagai agar-agar..ntah, aku ni 1st time kot belajar buat menda ni,tu pun berkat bantuan mak aim, my rumet nyer mom..td beberape kali la jugak aim call mak die,tanye camner nak buat..hehe.kantoi plak..
tp aim call mak die just nak mintak resepi jer aw,yg len semua handmade by ktorang which is aku,laily, aim n iera..aku ngah confuse neh, nak include name mek lin x??sebab die g silat, tp die kre rumet gak, so dengan baik hatinyer aku include la jugak name meklin..baik nyer aku, so sweeetttttttt...hehee..

yg ni la bentuk agar-agar marble, tp gambar ni amek kat google, sebab gambar sebenar
x sempat ar nak amek..tp serius,ktorang buat..tak tipu..
sila la percaye aw..
cyg korgggg...
muahhhhh3
hehehe

No comments:

Post a Comment