Sunday, November 28, 2010

oh makcik karipap

aku dh buat business sekarang ni..hehe..macam mana idea nak jual karipap leh datang xtau la..haha

cerite nyer macam ni, laily roomate aku tetibe jer berminat nak blajo buat karipap..so, dengan semangat yg berkobar-kobarnya die pun buat la inti, bancuh tepung, jadi doh yg bulat2 tu, lepastu tibe time nak pintal..jeng3..aku mula2 saje jer nak try buat karipap ni, and guess what??tak sangka hasil daripada pintalan tu memjadikan karipap tu sangat3 cantik, comel, lawa n cun melecun la an..x sangke doe..aku ader bakat yg terendam dengan air clorox rupenyer hehe..lepas dah jadik tu, maka datang la idea yg mencurah-curah ke ladang gandum untuk buat business jual karipap hehe..mule2 pasaran kterang kat budak2 taman u ni jer, tp td ader publish kat fb aku..kirenyer kami ambil jugak la tempahan untuk budak upsi yg dok jauh2 tu, kat kolej ker, taman bernam ker, arkib ker and mana2 la..insyaAllah kami hantar sampai ke depan pintu rumah hehe..semangat dok..haha..mintak2 la business aku ni berjalan lancar an..



cantek an aku pintal..haissh..dah ar, malas nak cakap banyak, korg tgk ar sendiri hehe..
rase nyer pun sedap aw..rangup lak tu..sekali cuba, confirm nak lagi haha
try2 la eh..beli2 jgn x beli hehe..


10 biji karipap yg belum digoreng = rm 3
yg dah siap digoreng 3 biji karipap      = rm1
(mahal sikit la, sebab harge minyak pun dah naik an) huhu

support la kterang aw..mudah-mudahan business kami ni menjadi..amin hehe..

kalau korg rase nak order ker an, pm inbox aku kat fb eh..nak bg no.phone tu susah sikit ar  haha..
acece, bajet jer ko azie haha..


No comments:

Post a Comment