Friday, October 29, 2010

final exam around the corner

exam akan bermula pada 24/11 nanti..

monolog 1  : ala relax ar azie, lambat agy kot nak exam..
                     kte enjoy2 la dulu

monolog 2  : cepat g study la azie, result ko mase sem 1 ngan sem 2
                       pun teruk baik ko prepare  dari  sekarang..tu pun
                       kalau ko nak berjaya, ko nak banggekan parents ko, 
                       ataupun ko nak berbakti kat dierang kalau taknak,
                        just forget it ok

monolog 3:   ala kalau ko tak study pun ok what..
                   carry mark kan dh cukup untuk    
                   membuatkan ko lulus..agypun exam tu senang jer la..
                   cheeelll ok


so mana satu pilihan kalbu?kah2..of course kita pilih yg no2. kan..semua org nak berjaya, nak dapat result gempak and make people around us happy..me too..result aku mase sem 1 ngan sem 2 tak ok sgt pun..semua ni gare2 kemalasan aku untuk study..serious weyh,dari dulu lagi..kemalasan aku mmg berada pada thap kritikal la..study pun ala2 kadar jer..hmm..


“If you don’t go after what you want, you’ll never have it. If you don’t ask, the answer is always no. If you don’t step forward, you’re always in the same place.” ~ Nora Roberts

tengah aku mancari kata2 motivation..terjumpe quote ni..aku rasa menda ni sangat2 membantu aku yg sedang berapa pada tahap kemalasan maksima..

apa2 pun yg kita buat kena usaha, dan kemudian baru la tawakkal kan..ni tak, asyik nak tawakkal jer, usaha nyer TIDAK..apa da kes??haha..


sem ni insyaAllah aku nak study lebih sikit..kurangkan facebook, kurangkan game, dan macam2 lagi la yg kena kurangkan..

 
TAMBAH kan doa, usaha, nota2 yg ringkas serta padat..


aku tak suka belajar sastera, ia membuatkan aku mengantok, tapi nak buat macam mana..i have no other choice..huhuhu..
aku nak yang ni..doakan aku eh..insyaAllah

No comments:

Post a Comment